Asszertív kommunikáció és konfliktuskezelés
A nehéz interperszonális helyzetek, az érdekellentétek és a konfliktusok elkerülhetetlenek. Nem mindegy azonban, hogy hogyan kezeljük őket, és milyen rövid és hosszú távú hatásaik lesznek. A csoport során a résztvevők megismerhetik és begyakorolhatják az asszertív kommunikáció és a hatékony konfliktuskezelés alapszabályait.
Az alapvető kommunikációs készségeken túl a nehéz, érzelmekkel terhelt helyzetekre is felkészítjük a résztvevőket. Mindezt úgy, hogy nyerő-nyerő helyzetek alakuljanak ki az családtagokkal, kollégákkal, ügyfelekkel való kommunikációban. A hozzánk fordulók konkrét technikákat tanulnak arra, hogy hogyan kommunikáljanak hatékonyan, „hogyan mondják el jól”, ha nekik van problémájuk a másik viselkedésével, illetve „hogyan hallgassák meg jól” a másik problémáját. Változatos módszertan használatával fejlesztjük a résztvevők kompetenciáit az alábbi területeken:
Mikor ajánlott
- Asszertív kommunikáció és problémamegoldás
- Asszertív-passzív-agresszív viselkedésmódok
- A közléssorompók – a hatékony kommunikáció gátjai
- Értő figyelem – A professzionális meghallgatás módszere
- Önkifejezés – Az asszertív „én-üzenet”
- Kritika adása és fogadása
- Dicséretek adása és fogadása
- Nehéz helyzetek kezelése
A csoport elegendő jelentkező esetén indul, amelyről részletesebb információt a bejelentkezést követően kapnak.